Na ruim een decennium is adverteren in print steeds populairder aan het worden. Bedrijven richten zich steeds weer steeds meer op adverteren op papier. Volgens een Amerikaans onderzoek beoordeelt een groep consumenten de reclame op papier betrouwbaarder dan online. Ook in Nederland ziet NDP Nieuwsmedia een lichte stijging.

Veel consumenten brengen een groot deel van hun tijd online door. Online adverteren is daarom een geschikt middel om klanten te bereiken. Volgens het onderzoek neemt echter het chagrijn over digitale advertenties toe. Ook NDP zag in 2021 een opleving van printadvertenties, maar zij kan nog niet spreken van een trend. De eerste cijfers van 2022 laten ook een lichte stijging zien. Het gaat niet ten koste van de online advertenties. Het beste bereikt een bedrijf de consument door op papier én online te adverteren, aldus researchmanager Erik Grimm van NDP Nieuwsmedia.

DeMooiBernhezeKrant heeft een oplage van 13.300 waarmee een groot publiek bereikt wordt. De website, www.mooibernheze.nl, bereikt nog eens 1.500 tot 2.000 unieke bezoekers per dag. Door een combinatie tussen adverteren in DeMooiBernhezeKrant en op www.mooibernheze.nl wordt een uitgebreid en gevarieerd publiek bereikt. De kracht van deze regionale media die Bernheze Media uitgeeft zijn volgens de eigenaren de korte lijnen tussen het bedrijf en de lezers en de unieke, maar ook herkenbare, verhalen van dichtbij.