De tijd van Sint en Kerst komt er weer aan. Een mooie periode in het jaar dat er weer volop geshopt wordt om de gezellige avonden nog ‘waardevoller’ te maken. Een mooie gelegenheid om het onderwerp ‘lokaal kopen’ weer eens aan te stippen. Al is het niet het Facebookbericht van ‘Sint’ dat me daaraan herinnerde, maar het prachtige evenement in Nistelrode ‘The Night of the Music’ liet me weer eens beseffen wat ondernemers allemaal voor hun dorp doen. Behalve voor een prachtige avond, zorgen zij ook voor mooie verbindingen tussen de inwoners.

Verbindingen leggen

‘My cup of tea’ zal ik maar zeggen: gezelligheid met vrienden, een drankje, een hapje onder het genot van een magnifieke show van de plaatselijke fanfare en artiesten. En als Gastvrijheid met de hoofdletter G ingezet wordt, dan ben ik er graag bij. Is dat allemaal nodig om mij zover te krijgen om te sponsoren of om kaartjes te kopen? Nee, dat niet. Maar dit evenement liet niet alleen een logo op het programmaboekje en de beamer zien. Nee, dit evenement gaf de sponsor een extra mogelijkheid voor een onvergetelijke avond, zodat die sponsor
de volgende keer denkt: ‘Daar moet ik weer bij zijn.’ Slim, en het wordt extra op prijs gesteld, want die sponsoring door lokale ondernemers wordt niet zo vaak expliciet met een dankwoord of geste gewaardeerd.

Verwijt

Ieder jaar zijn er allerlei activiteiten. Om de organisatie rond te krijgen bedenken ze dan net zoveel sponsorpakketten. En dan zijn het de ondernemers die hier weer positief op reageren, omdat hun naam zo gezien wordt en de gunfactor gaat groeien, waarbij ze natuurlijk hopen dat ook hun klantenkring zal groeien of, misschien minder positief maar voor sommigen een feit,
niet zal dalen. De wereld is natuurlijk zo veranderd de laatste tien jaar, dat je bijna niet ontkomt aan het online aankopen doen. Geen vingerwijzing dus en geen oordeel; iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe ze hiermee omgaan. Toch wilde ik het nog maar weer eens een keertje onder aandacht brengen: koop lokaal! Vergeet de
lokale winkelier niet!

Ere wie ere toekomt!

Wat ik hierbij ook nog maar een keer onder de aandacht wil brengen is dat ook de ondernemers van Bernheze zorgen dat alle stichtingen en verenigingen het hele jaar door hun informatie kunnen delen met onze lezers. Ere wie ere toekomt!

Het hele jaar door heeft DeMooiBernhezeKrant ruimte voor berichten, evenementen en acties die allemaal gratis tot 200 woorden ingestuurd mogen worden mét foto of logo. En ook kunnen we mooie interviews doen met de organisaties. Bedankt dus ondernemers dat jullie jullie nieuws met ons delen. Ook hierdoor zorgt DeMooiBernhezeKrant voor mooie verbindingen.