BERNHEZE – We ontvingen laatst een mail: ‘Hebben jullie ook informatie of tips voor hoe we onze medewerkers hun LinkedIn profiel kunnen laten updaten, zodat deze eenduidig is over ons bedrijf?’ Informatie delen is communicatie en LinkedIn is een mooie manier om zakelijk informatie te delen. Wij gebruiken LinkedIn ook en hieronder deel ik graag wat interessante tips.

En waar haal ik mijn wijsheid vandaan? Van FrankWatching. Dé plek voor iedereen die zich bezighoudt met of interesse heeft in marketing, communicatie, social media en tech. Daar zijn  adviezen, demo’s, actuele zaken en tips & trics te vinden. Wil je het dichterbij huis houden? Dan zijn er verschillende specialisten in social media en online marketing die we aan kunnen bevelen.

LinkedIn

LinkedIn is vooral zakelijk sociaal en omdat iedereen anders is in zijn sociale omgang is het gebruik van LinkedIn ook voor iedere persoon anders. Er is maar één regel: ‘Laat het echt zijn’. Deel wat je echt interessant vindt, waar je in gelooft. Laat je medewerkers ook eens rondneuzen, zo kunnen ze hun eigen stijl zoeken, ‘wat past bij mij’ en wat niet. Een groot voordeel van delen van berichten uit jouw branche is dat je, door je zoektocht, meteen meekrijgt wat er allemaal te doen is. Wat er speelt op het gebied van trends et cetera. Dit is voor de medewerkers ook belangrijk, om te zorgen dat ze weten waar ze het over hebben.

Een goede profielfoto

Deze wordt namelijk als eerste gezien door gebruikers van LinkedIn. En een eerste indruk kan slechts eenmaal gemaakt worden, bij voorkeur dus een foto met een glimlach! Gebruik een inhoudelijke headline: De headline is naast de profielfoto één van de eerste onderdelen die gezien wordt. Deze headline is als het ware je pitch van wat je doet. Zorg voor een goede omslagfoto: een omslagfoto waarin meteen duidelijk is wat je bedrijf doet, waar het voor staat. Dit kan met een logo, maar ook met enkele illustraties. Houd het verder rustig.

Actueel

Verder zorg je dat alle informatie actueel is en dat je een paar mooie aanbevelingen krijgt.  Aanbevelingen maken je geloofwaardig en kunnen doorslaggevend zijn. Maak het profiel openbaar toegankelijk. Een open deur misschien, maar wel erg belangrijk. Like berichten uit jouw branche, zo zien anderen dat je actief bent op LinkedIn en op de hoogte van wat speelt.

Laat de werknemers iedere week een keer kijken op je LinkedIn bedrijfspagina en de nieuwe berichten delen op hun profiel. Zo krijg je weer meer bereik en kans dat mensen je gaan volgen. Dat werkt ook zo als je interactie opzoekt met je netwerk. Plaats updates en neem deel aan discussies in groepen die voor jouw vakgebied relevant zijn, blijf altijd positief en beleefd. Reageer op vragen van mensen die relevant zijn voor je branche.

Natuurlijk zetten we deze informatie ook op onze website en mocht je benieuwd zijn wat we nog meer delen op LinkedIn? Ga dan eens kijken op linkedin.com/company/bernheze-media.